Treceți la conținutul principal

Nu voi muri, ci voi fi viu si voi povesti lucrurile DOMNULUI. Psalmul 117: 17

Metaniile nu sunt de la om, ci descoperire dumnezeiască. Cum să facem corect metaniile?

   Metaniile sunt o cale către smerenie și împăcare interioară. Fă-le cu inimă curată, iar Domnul îți va răsplăti cu harul Său! †    Metaniile sunt o formă de rugăciune prin care trupul se unește cu sufletul în lucrarea către Dumnezeu. Ele exprimă pocăința, smerenia și dorința noastră de apropiere de Domnul. Iată câteva sfaturi și îndrumări pentru a le face corect, alături de învățăturile Părintelui Cuviosul Porfirie Kapsokalivitul : Începe cu rugăciunea:     Înainte de a începe, rostește o rugăciune scurtă, cerând ajutorul lui Dumnezeu să te călăuzească în această lucrare sfântă. Poziția corectă 🧎‍♂️:     Stai drept, cu picioarele lipite, brațele lăsate în jos. Privește în față, ținând mintea și inima concentrate pe rugăciune. Rugăciunea interioară 💭:     În timpul metaniei, spune în gând sau cu voce joasă:  " Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul. " Făcând metania mică:     Înclină-ți ușor trunchiul înainte, atingând cu mâna dreaptă

Doamne, nu stiu ce sa cer de la Tine. Rug. zilnica a Sf. Filaret al Moscovei

   Doamne, nu stiu ce sa cer de la Tine. Tu Unul stii de ce am nevoie, Tu ma iubesti pe mine, mai mult decat eu insumi ma pot iubi.  

Rugaciunea zilnica a Sfantului Filaret al Moscovei

   🇩oamne, nu stiu ce sa cer de la Tine. Tu Unul stii de ce am nevoie, Tu ma iubesti pe mine, mai mult decat eu insumi ma pot iubi.

Parinte, da robului Tau cele ce singur nu stie a le cere. Nu indraznesc sa cer nici cruce, nici mangaiere: numai stau inaintea Ta. Inima mea e deschisa Tie; Tu vezi trebuintele mele pe care nu le stiu eu. Vezi si fa dupa mila Ta. Loveste-ma si ma tamaduieste, doboara-ma si ma ridica. Ma cutremur si tac cu evlavie inaintea vointei Tale sfinte si a cailor Tale celor nepatrunse pentru mine.

Ma aduc Tie jertfa, nu am alta dorinta decat numai sa fac voia Ta; invata-ma sa ma rog, singur roaga-Te in mine!

Amin!

Comentarii

  1. Luaţi aminte, privegheaţi şi vă rugaţi (Marcu 13, 33)07:56

    „De nimic n-aveţi nevoie mai mult decât de rugăciune. Doriţi rugăciunea. Căutaţi rugăciunea. Iubiţi rugăciunea.”

    RăspundețiȘtergere
  2. Invata-ma IISUSE08:11

    Invata-ma, Iisuse, sa merg pe drumul drept, sa nu m-abat din cale, sa tin la toate piept!
    Invata-ma, Iisuse, sa fiu curat si bun, sa am mai multa mila de cel ramas in drum!
    Invata-ma, Iisuse, sa pot iubi mereu si om, si pom, si floare si pe dusmanul meu. Amin!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

„Rugăciunile, gândurile și ideile tale ne inspiră! Lăsați un comentariu.”

Postări populare