" Cercetati Scripturile, ca socotiti ca in ele aveti viata vesnica. Si acelea sunt care marturisesc

Faceți căutări pe acest blog

13 aprilie

Acatistul rugaciunii ne'ncetate

   Acatistul rugaciunii ne'ncetate (ALCATUIT si DIORTOSIT de IEROMONAH GHELASIE GHEORGHE 1944-2003, de la Manastire Frasinei)

Iata-ma, DOAMNE, inaintea Ta STAU cu INCHINARE!

Acatistul rugaciunii ne'ncetate (alcatuit de IEROMONAH GHELASIE GHEORGHE)

Obisnuitul inceput: Primele RUGACIUNI (incepatoare)

 In numele TATALUI si al FIULUI si al SFANTULUI DUH. Amin.

Slava tie, Dumnezeul nostru, Slava Tie !

Slava tie, Dumnezeul nostru, Slava Tie !

Slava tie, Dumnezeul nostru, Slava Tie !



   IMPARATE ceresc, MANGAIETORULE, DUHUL adevarului, Care pretutindenea esti si toate le implinesti ; VISTIERUL bunatatilor si DATATORULE de viata, vino si Te salasluieste intru noi si ne curateste pe noi de toata intinaciunea si mantuieste, BUNULE, sufletele noastre.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte miluieste-ne pe noi.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte miluieste-ne pe noi.

Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte miluieste-ne pe noi.


Slava TATALUI si al FIULUI si al SFANTULUI DUH, si acum si pururea si in vecii vecilor.Amin.

   PREASFANTA TREIME, miluieste-ne pe noi. DOAMNE curateste pacatele noastre. STAPANE iarta faradelegile noastre. SFINTE, cerceteaza si vindeca neputintele noaste, pentru numele Tau.

十 Doamne miluieste. 

十 Doamne miluieste.

十 Doamne miluieste.


Slava TATALUI si FIULUI si SFANTULUI DUH. si acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

   TATAL nostru, Care ne esti in ceruri, sfinteasca-se numele Tau, vie imparatia Ta, faca-se voia Ta, precum in cer asa si pe pamant. Painea noastra cea de toate zilele, da-ne-o noua astazi. Si ne iarta noua gresalele noastre, precum iertam si noi gresitilor nostri. Si nu ne lasa pe noi in ispita, ci ne izbaveste de cel viclean.

十   十   十   Pentru rugaciunile Sfintilor Parintilor nostri, Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, miluieste-ne. Amin.

Iata-ma, DOAMNE, si eu Raspund cu RUGACIUNEA mea

Tropar, glas 1

   Fericiti cei ce STAU in INCHINARE, si RUGACIUNEA de TAINA o Cauta ziua si noaptea, ce strabate pana la Cer si asa Pamantul se face Raiul Cel Binecuvantat unde Omul a fost Creat sa se Mantuiasca.

Condac 1

   O, TAINA Preafericita este a STA inaintea IUBIRII DUMNEZEIESTI, care se face ALTARUL, pe care se ADUCE INCHINAREA ca DAR de Ne'ncetata RUGACIUNE: Iata-ma, DOAMNE, inaintea Ta, STAU cu INCHINARE!


Icos 1

   Insusi FIUL DUMNEZEIESC se INCHINA TATALUI, si DUHUL Cel PREASFANT Se PLEACA si in UNIREA Cea de TAINA deodata SUNT, acest CHIP si noi PURTAND, asemenea sa facem:

Iata-ma, DOAMNE, DAR de INCHINARE Iti ADUC;
Iata-ma, DOAMNE, CHIPUL Tau din mine il Dezvalui;
Iata-ma, DOAMNE, PECETEA CHIPULUI Tau o fac ALTAR;
Iata-ma, DOAMNE, la ALTARUL Tau DUMNEZEIESC Ingenunchi;
Iata-ma, DOAMNE, STAU Inaintea Ta;
Iata-ma, DOAMNE, eu Faptura, STAU in FATA ZIDITORULUI;
Iata-ma, DOAMNE, eu Te MARTURISESC, DUMNEZEUL meu;
Iata-ma, DOAMNE, iti aduc MULTUMIREA mea;
Iata-ma, DOAMNE, iti NUMESC cu Bucurie NUMELE Tau;
Iata-ma, DOAMNE, VIN sa ma INTALNESC cu Tine;
Iata-ma, DOAMNE, doar UNIT cu Tine am VIATA;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !



Condac 2

   Ce este RUGACIUNEA si de ce se DORESTE sa fie NE'NCETATA? RUGACIUNEA este IUBIREA-ALTAR, este DAR-INCHINARE, este DUHUL-STAREA Continua in Cantarea de: ALILUIA!

Icos 2

   Acest CHIP al TREIMII de TAINA este si in Fiinta noastra a Fapturilor si nu putem Vietui fara IUBIRE-ALTAR, fara DAR-INCHINARE, fara DUH-STAREA in FATA DUMNEZEIRII:

Iata-ma, DOAMNE, toata Fiinta mea este CHIP de RUGACIUNE;
Iata-ma, DOAMNE, Firea mea este insasi RUGACIUNEA;
Iata-ma, DOAMNE, RUGACIUNEA-INCHINAREA Fapturii catre FACATORUL;
Iata-ma, DOAMNE, Darul Fapturii ce se cuvine CREATORULUI;
Iata-ma, DOAMNE, Lauda Ta este in adancul meu;
Iata-ma, DOAMNE, NUMELE Tau IL stiu de la Nastere;
Iata-ma, DOAMNE, NUMELE Tau L-am Recunoscut de la prima auzire;
Iata-ma, DOAMNE, esti in Mintea mea PRIMA Gandire;
Iata-ma, DOAMNE, esti in Inima mea PRIMA Simtire;
Iata-ma, DOAMNE, de ce ne'ncetat ma ROG;
Iata-ma, DOAMNE, de ce iti ADUC DARUL RUGACIUNII ne'ncetate;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 3

   Cine intreaba ce este FIINTA, raspunde ca este IUBIREA; Cine intreaba ce este IUBIREA raspunde ca este DARUIREA-INCHINAREA; Cine intreaba ce este INCHINAREA, raspunde ca este RUGACIUNEA; Cine intreaba ce este RUGACIUNEA, raspunde ca este CANTAREA IUBIRII in DUHUL Ne'ncetat de: ALILUIA!

Icos 3

   Cine intreaba ce este STAREA in RUGACIUNE, este DUHUL care pe toate le ADUNA si le PREFACE in LOCAS de INTALNIRE, unde IUBIREA si INCHINAREA Stau FATA in FATA fara amestecare:

Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este Firea;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este Mintea;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este Inima;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este Respiratia;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este Vederea;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este Auzirea;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este toata miscarea;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este Sedere;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este HRANA de TAINA;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA imi este BAUTURA VIE;
Iata-ma, DOAMNE, cum RUGACIUNEA este SCARA dintre Cer si Pamant;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 4

   Mereu te intrebi ce este RUGACIUNEA si mereu Mintea si Inima se OPRESC la HOTARUL de TAINA; unde Faptura si ZIDITORUL DUMNEZEU Trec DINCOLO de Sine in CRUCEA VIE, MAREA INTALNIRE, in Cantarea de: ALILUIA!

Icos 4

   Daca Faptura se OPRESTE la HOTARUL DUMNEZEIESC, si se Deschide la COBORAREA Lui DUMNEZEU, facand CRUCEA INCHINARII de TAINA, face tocmai RUGACIUNEA:

Iata-ma, DOAMNE, ma OPRESC la HOTARUL dintre Tine si mine;
Iata-ma, DOAMNE, ma Deschid la VENIREA Ta in Lume;
Iata-ma, DOAMNE, fac CRUCEA VIE a INTALNIRII;
Iata-ma, DOAMNE, doar in aceasta CRUCE eu spre Tine merg;
Iata-ma, DOAMNE, doar in aceasta CRUCE Tu spre mine VII;
Iata-ma, DOAMNE, OPRIT in INCHINAREA acestei CRUCI;
Iata-ma, DOAMNE, in RUGACIUNEA Fapturii;
Iata-ma, DOAMNE, in RUGACIUNEA insasi a Lumii;
Iata-ma, DOAMNE, si eu cu DORUL Cel de TAINA;
Iata-ma, DOAMNE, si eu invapaiatul LUMINII;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Faptura ce doar cu tine isi gaseste VIATA;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 5

   De ce RUGACIUNEA trebuie sa fie Ne'ncetata? Pentru ca RUGACIUNEA este CRUCEA VIE, Temelia Lumii, pe care se misca Viata Fapturilor, VIATA fiind insasi NE'NCETATA INCHINARE, in Cantarea de: ALILUIA!

Icos 5

   LUMINA in Sine este Insasi DUMNEZEIRE, si Lumea trebuie sa se MISTE Ne'ncetat fata de aceasta, altfel se cade in intunericul mortii:

Iata-ma, DOAMNE, VIATA din mine este Insasi RUGACIUNEA;
Iata-ma, DOAMNE, VIATA imi este Insasi INCHINAREA;
Iata-ma, DOAMNE, Mintea mea are Gandirea CRUCII VII;
Iata-ma, DOAMNE, Inima mea are de asemenea Simtirea CRUCII;
Iata-ma, DOAMNE, in TAINA CRUCII ma ROG;
Iata-ma, DOAMNE, prin CRUCE este VEDEREA Celor Nevazute;
Iata-ma, DOAMNE, prin CRUCE SI EU cu Tine VORBESC;
Iata-ma, DOAMNE, de ce CRUCEA este RUGACIUNEA;
Iata-ma, DOAMNE, de ce RUGACIUNEA este INCHINAREA CRUCII;
Iata-ma, DOAMNE, OPRIT in RUGACIUNEA Ne'ncetata;
Iata-ma, DOAMNE, de ce RUGACIUNEA este OPRIREA in CRUCE;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 6

   La INCEPUT a fost CUVANTUL si CUVANTUL este TAINA CHIPULUI FIULUI DUMNEZEIESC, si FIUL este NASTEREA din IUBIREA TATALUI DUMNEZEU si FIUL Raspunde cu DARUIREA Sa-INCHINAREA, VORBIREA Cea de TAINA: ALIULIA!

Icos 6

   Prin FIUL-CUVANTUL DUMNEZEIESC si Lumea s-a facut si toate sunt VORBIREA-DARUIREA-INCHINAREA FIULUI fata de TATAL:

Iata-ma, DOAMNE, si eu sunt CHIPUL FIULUI DUMNEZEIESC;
Iata-ma, DOAMNE, si eu sunt o INCHINARE de TAINA a FIULUI;
Iata-ma, DOAMNE, CRUCEA VIE a FIULUI;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Omul, CHIPUL CRUCII Lumii;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Omul, CHIPUL RUGACIUNII FIULUI;
Iata-ma, DOAMNE, DARUL FIULUI catre TATAL;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Raspund cu Daruirea mea;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Raspund cu RUGACIUNEA mea;
Iata-ma, Primeste si Darul Inchinarii mele;
Iata-ma, DOAMNE, si eu, cel mic, ce ma Ridic spre Tine;
Iata-ma, DOAMNE, si eu, cel muritor, ce STAU la HOTARUL VESNICIEI;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 7

   INTRUPAREA Ta, FIUL Lui DUMNEZEU, aduce DESCOPERIREA TAINEI CRUCII VII, HOTARUL dintre CREATOR si Faptura, care se face BISERICA Cereasca si Pamanteasca, cu ALTARUL IUBIRII, cu DARUL INCHINARII, cu ADUNAREA in STAREA RUGACIUNII de: ALILUIA!

Icos 7

   Tu, DOAMNE IISUSE, FIUL Lui DUMNEZEU Cel INTRUPAT, esti CHIPUL RUGACIUNII VII si Ne'ncetate si Tu esti MARELE ARHIEREU ce LITURGHISESTI IMPARTASIREA-TRUPUL Lumii si al Vesniciei:

Iata-ma, DOAMNE, si eu un PARTAS al TAINEI DUMNEZEIESTI;
Iata-ma, DOAMNE, si eu un Chemat la ALTARUL Tau;
Iata-ma, DOAMNE, si eu un Chemat sa Aduc DARUL meu;
Iata-ma, DOAMNE, si eu un Slujitor al LITURGHISIRII Tale;
Iata-ma, DOAMNE, IISUSE ARHIEREUL Cel DUMNEZEIESC;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Cant RUGACIUNEA Ta;
Iata-ma, DOAMNE, si eu ma INCHIN INCHINARII Tale;
Iata-ma, DOAMNE, si eu cel doritor de IMPARTASIREA Ta;
Iata-ma, DOAMNE, si eu cel insetat de APA Cea VIE;
Iata-ma, DOAMNE, si eu cel flamand de PAINEA Nemuririi;
Iata-ma, DOAMNE, cum in RUGACIUNEA Ta toate se IMPLINESC;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 8

   Pacatul cel amarnic al Fapturii a intunecat ALTARUL-IUBIREA si INCHINAREA a facut-o ucidere si moarte si CRUCEA VIE a facut-o Suferinta si asa RUGACIUNEA s-a pierdut in patimile murdare, fara Cantarea de: ALILUIA!

Icos 8

   Faptura CHIPUL de FIU si-a desfranat si LOCASUL PARINTESC l-a parasit si din VORBIREA cu DUMNEZEU a cazut in „Vorbirea mortii”, si asa TAINA RUGACIUNII s-a ascuns:

Iata-ma, DOAMNE, TAINA RUGACIUNII doresc sa o CAUT;
Iata-ma, DOAMNE, ALTARUL IUBIRII vreau sa-l Cladesc;
Iata-ma, DOAMNE, Primeste si DARUL sarac al meu;
Iata-ma, DOAMNE, Sfintilor Tai incerc sa le Urmez;
Iata-ma, DOAMNE, MAICII NASCATOARE si eu Fiu sa ma fac;
Iata-ma, DOAMNE, cum si eu trebuie sa Cresc CHIPUL Tau in mine;
Iata-ma, DOAMNE, cum si eu ca si Sfintii trebuie sa traiesc;
Iata-ma, DOAMNE, cum si eu, trebuie in mine sa te INTRUPEZ;
Iata-ma, DOAMNE, cum si eu cu TRUPUL Tau trebuie sa ma UNESC;
Iata-ma, DOAMNE, doar MAICA TA TE NASTE, eu doar Te INTRUPEZ;
Iata-ma, DOAMNE, Omul nu este NASCATOR, ci o INTRUPARE de DUMNEZEU, TEOFOR;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 9

   RUGACIUNE, RUGACIUNE, atat de mult te DORESTE toata Fiinta mea, si ziua si noaptea ma lupt cu pacatul si patimile din mine si cu INCHINARE pe Tine, FIUL Lui DUMNEZEU, TE CHEM si Te ROG ca iarasi sa pot Canta Ne'ncetat: ALILUIA!

Icos 9

   Cum sa ma ROG, cum sa castig TAINA RUGACIUNII? RUGACIUNEA, CHIPUL BISERICII Lui HRISTOS, este ALTAR DUMNEZEIESC, este INCHINARE-DAR, este ADUNARE-STAREA in RUGACIUNE:

Iata-ma, DOAMNE, Primeste-ma si pe mine in BISERICA Ta;
Iata-ma, DOAMNE, fara CHIPUL BISERICII nu este RUGACIUNE;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA nu au ALTAR;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA nu au INCHINAREA-CRUCE;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA nu au DAR, au jertfe omorate;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA Gandesc fara VEDERE;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA Te Cred „ascuns”;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA nu mai au CUVANTUL de TAINA;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA au doar o Vorbire lumeasca;
Iata-ma, DOAMNE, cei fara BISERICA Te Cauta si nu te gasesc;
Iata-ma, DOAMNE, doar in CHIPUL BISERICII Te ARATI cu Adevarat;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 10

   Nu poate fi RUGACIUNE decat in CHIPUL TREIMII de TAINA, de ALTAR-IUBIREA DUMNEZEIASCA, de DAR-INCHINARE si de STAREA Inainte, in Cantarea de: ALILUIA!

Icos 10

   Doar prin CHIPUL Lui HRISTOS, FIUL DUMNEZEIESC, se poate face RUGACIUNEA TREIMICA, si doar BISERICA Sa este LOCASUL Coborarii Lui DUMNEZEU in Lume si al INTALNIRII Fapturii cu El:

Iata-ma, DOAMNE, si eu Faptura CHIPULUI Tau;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Faptura cu CHIPUL de TAINA;
Iata-ma, DOAMNE, si eu Faptura MENITA sa-Ti Poarte CHIPUL;
Iata-ma, DOAMNE, si eu un FIU al BISERICII DUMNEZEIESTI;
Iata-ma, DOAMNE, si eu un LOCAS al INTALNIRII Celei MARI;
Iata-ma, DOAMNE, si eu, cel cu PECETEA PREASFANTA;
Iata-ma, DOAMNE, si eu un MOSTENITOR al DARULUI;
Iata-ma, DOAMNE, si eu, cel cu MARGARITARUL IUBIRII;
Iata-ma, DOAMNE, si eu o TARINA in care CHIPUL Tau este COMOARA;
Iata-ma, DOAMNE, si eu, care trebuie sa dezgrop COMOARA;
Iata-ma, DOAMNE, si eu, care trebuie sa APRIND CANDELA RUGACIUNII;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 11

   RUGACIUNE, RUGACIUNE, cum sa te pot avea si eu? Trebuie sa Invat VORBIREA IUBIRII, sa Lucrez DARUIREA-INCHINARII, sa STAU in DUHUL Ne'ncetatei Cantari de: ALILUIA!

Icos 11

   IUBIREA este Insasi RUGACIUNEA catre TATAL DUMNEZEU; INCHINAREA este Insasi RUGACIUNEA catre FIUL-DOMNUL HRISTOS; a STA Ne'ncetat in RUGACIUNE este RUGACIUNEA catre PREASFANTUL DUH; si doar in aceasta TREIME este RUGACIUNEA intreaga:

Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE incerc sa Castig IUBIREA;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE incerc sa STAU in DUH;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE imi Dezvalui CHIPUL de FIU;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE invat Vorbirea DUMNEZEIASCA;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE desfac Firea Pamanteasca;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE ma inalt si la Cele Ceresti;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE INVIEZ pe CRUCEA de TAINA;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE primesc dezlegarea de pacat;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE Mintea mi se Lumineaza;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE Inima mi se Curateste;
Iata-ma, DOAMNE, prin CHIPUL DOMNULUI HRISTOS ma ROG;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 12

   Strig PRESFANT NUMELE Tau, DOAMNE IISUSE HRISTOASE, FIUL DUMNEZEIESC Cel INTRUPAT, Il Chem Ne'ncetat, cu gura, cu Mintea, in Inima, cu priveghere, cu post, cu metanii si asa caut RUGACIUNEA In Cantarea de: ALILUIA!

Icos 12

   Ma feresc de inselarile inchipuirilor, vederilor si auzirilor nalucitoare si viclene, si cu INCHINAREA ce OPRESTE si pune HOTAR la toate, asa si eu fac Smerita mea RUGACIUNE:

Iata-ma, DOAMNE, Numesc NUMELE Tau, Cel mai MARE NUME;
Iata-ma, DOAMNE, NUMELE Tau IISUSE este in Mintea mea;
Iata-ma, DOAMNE, NUMELE Tau IISUSE mi se odihneste in Inima;
Iata-ma, DOAMNE, NUMELE Tau Il fac ICOANA de INCHINARE;
Iata-ma, DOAMNE, NUMELE Tau Il fac HOTARUL de TAINA;
Iata-ma, DOAMNE, iau cu Bucurie CRUCEA INVIERII Tale;
Iata-ma, DOAMNE, IISUSE, BISERICA TREIMII DUMNEZEIESTI;
Iata-ma, DOAMNE, cu INCHINARE STAU in FATA Ta;
Iata-ma, DOAMNE, prin INCHINARE Te MARTURISESC;
Iata-ma, DOAMNE, Primeste-ma si pe mine in CHIPUL RUGACIUNII;
Iata-ma, DOAMNE, pe NASCATOAREA de DUMNEZEU o fac ICOANA INCHINARII;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 13 👇

   O, DOAMNE HRISTOASE, Tu esti CHIPUL RUGACIUNII din Cer si de pe Pamant si INCHINAREA-DARUIREA este insasi TAINA Ta, CRUCEA si BISERICA insasi ICOANA Ta, prin care toata Faptura se Naste si Creste spre VESNICIA RUGACIUNII Ne'ncetate, in Cantarea de: ALILUIA!

( Condacul al 13-lea, 👆 se rosteste de 3 ori )

Se repeta Icosul 1 si Condacul 1.

Icos 1

Insusi FIUL DUMNEZEIESC se INCHINA TATALUI, si DUHUL Cel PREASFANT Se PLEACA si in UNIREA Cea de TAINA deodata SUNT, acest CHIP si noi PURTAND, asemenea sa facem:

Iata-ma, DOAMNE, DAR de INCHINARE Iti ADUC;
Iata-ma, DOAMNE, CHIPUL Tau din mine il Dezvalui;
Iata-ma, DOAMNE, PECETEA CHIPULUI Tau o fac ALTAR;
Iata-ma, DOAMNE, la ALTARUL Tau DUMNEZEIESC Ingenunchi;
Iata-ma, DOAMNE, STAU Inaintea Ta;
Iata-ma, DOAMNE, eu Faptura, STAU in FATA ZIDITORULUI;
Iata-ma, DOAMNE, eu Te MARTURISESC, DUMNEZEUL meu;
Iata-ma, DOAMNE, iti aduc MULTUMIREA mea;
Iata-ma, DOAMNE, iti NUMESC cu Bucurie NUMELE Tau;
Iata-ma, DOAMNE, VIN sa ma INTALNESC cu Tine;
Iata-ma, DOAMNE, doar UNIT cu Tine am VIATA;
Iata-ma, DOAMNE, Inaintea Ta STAU cu INCHINARE !

Condac 1

   O, TAINA Preafericita este a STA inaintea IUBIRII DUMNEZEIESTI, care se face ALTARUL, pe care se ADUCE INCHINAREA ca DAR de Ne'ncetata RUGACIUNE: Iata-ma, DOAMNE, inaintea Ta, STAU cu INCHINARE!

十   十   十   Pentru rugaciunile Sfintilor Parintilor nostri, Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, miluieste-ne. Amin.

5 comentarii:

Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei 1944 - 2003 spunea...

"Unii văd zilele Creației ca erele geologice, ca pe răspunsul creației până astăzi. Or nu este aşa. Se spune clar în Scriptură, că în zilele creației, Dumnezeu a creat lumea. Cum poți să participi la propria creație din nimic? Creația nu poate colabora la propria ei creație. Facerea e creația în şase zile, nu ere geologice, ci zile în care numai Dumnezeu lucrează, şi creează efectiv, nu creează din ceva preexistent, în sensul că ar modela ceva din ziua a doua în ziua a treia, că atunci nu mai e în sens direct creație. Şi atunci, abia după zilele creației se desfăşoară răspunsul creației, începe taina Dialogului între Dumnezeu şi Creația Sa. Când zici deci creație, Dumnezeu creează, nu înțelegi evoluția creației."

Anonim Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei 1944 - 2003 spunea...

"Nu există libertate în sens invers, în sens negativ. Este o libertate luciferică. Există doar libertatea unică, într-un singur sens. Asta este perfecțiunea. Există o singură libertate spre desăvârșire, spre creștere, spre veșnicie, spre actul nașterii, prefacerea liturgică a întrupării și împărtășirea, unificarea totală de a sta față în față cu Dumnezeu Tatăl. Asta este desăvârșirea."

Anonim Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei 1944 - 2003 spunea...

"Dumnezeu nu creează prin intermediari. În Biblie se arată clar, Dumnezeu a creat cerul și pământul și pe om direct, fără existența spiritelor. Nici nu vorbește despre ele, Dumnezeu creează decât direct și personal. Creația este dar al lui Dumnezeu, dar-act al lui Dumnezeu, îngerii lui Dumnezeu sunt tot creația lui Dumnezeu. Natura este creația directă a lui Dumnezeu. Omul este tot creația directă a lui Dumnezeu."

(Parintele GHELASIE GHEORGHE de la Sfânta MĂNĂSTIRE FRĂSINEI, “PRACTICA ISIHASTĂ”). spunea...

„Acatistul e o declaraţie de dragoste şi, în timp ce spui cuvintele rugăciunii, atenția ta să fie la persoana căreia i le spui. Și cea mai importantă e îmbrăţişarea-n tăcerea iubirii, care-i adevărata declaraţie. Nu lua în seamă stările proprii. Atenţia să fie nu spre tine însuţi, ci în afară, spre dăruire, spre întâlnirea și dialogul cu cel iubit. Ieşi din tine la întâmpinare. Să nu te lupți tu cu gândurile, ci să le arunci cu toata fiinţa ta la picioarele Sfintei Treimi, Care le va curăţi așa cum știe. Lasă deoparte rugăciunea minţii atunci când eşti prea obosit, că forțarea poate să ducă la încordări exagerate şi rupturi psihice. Fă toate acestea şi vei găsi bucuria şi echilibrul. Asta-i scara ta acum: ritualul rugăciunii, așezarea în închinare în faţa icoanei, gestul sacru de dăruire, Slujbele Bisericii... Mistica ortodoxă e pur personalistă. Nu stările contează, ci întâlnirea faţă către faţă, chip către chip. Nu zice oare o rugăciune astfel: ‘Nu de darurile Tale am nevoie, Doamne, ci de Tine’?”

Sf. Paisie Aghioritul spunea...

„Încrederea în Dumnezeu pentru cele ce nu se pot face omeneşte este o rugăciune tainică neîncetată, care aduce rezultate minunate”.

PROASPETIMEA articolelor.

Nu voi muri, ci voi fi viu si voi povesti lucrurile DOMNULUI. Psalmul 117: 17

Acatistul INVIERII / IISUSE, Cel ce ai INVIAT din morti, inviaza si Sufletele noastre !

~❇~~†~~❇~

~❇~

⏩ Psaltirea Proorocului David - Psalmii imparatului David


Psalmii imparatului David, care la invins pe Goliat si caruia ii fagaduise Dumnezeu ca din urmasii lui se va naste Mesia.


Psalmul-1. Psalmul-2. Psalmul-3. Psalmul-4. Psalmul-5. Psalmul-6. Psalmul-7. Psalmul-8. Psalmul-9. Psalmul-10. Psalmul-11. Psalmul-12. Psalmul-13. Psalmul-14. Psalmul-15. Psalmul-16. Psalmul-17. Psalmul-18. Psalmul-19. Psalmul-20. Psalmul-21. Psalmul-22. Psalmul-23. Psalmul-24. Psalmul-25. Psalmul-26. Psalmul-27. Psalmul-28. Psalmul-29. Psalmul-30. Psalmul-31. Psalmul-32. Psalmul-33. Psalmul-34. Psalmul-35. Psalmul-36. Psalmul-37. Psalmul-38. Psalmul-39. Psalmul-40. Psalmul-41. Psalmul-42. Psalmul-43. Psalmul-44. Psalmul-45. Psalmul-46. Psalmul-47. Psalmul-48. Psalmul-49. Psalmul-50. Psalmul-51. Psalmul-52. Psalmul-53. Psalmul-54. Psalmul-55. Psalmul-56. Psalmul-57. Psalmul-58. Psalmul-59. Psalmul-60. Psalmul-61. Psalmul-62. Psalmul-63. Psalmul-64. Psalmul-65. Psalmul-66. Psalmul-67. Psalmul-68. Psalmul-69. Psalmul-70. Psalmul-71. Psalmul-72. Psalmul-73. Psalmul-74. Psalmul-75. Psalmul-76. Psalmul-77. Psalmul-78. Psalmul-79. Psalmul-80. Psalmul-81. Psalmul-82. Psalmul-83. Psalmul-84. Psalmul-85. Psalmul-86. Psalmul-87. Psalmul-88. Psalmul-89. Psalmul-90. Psalmul-91. Psalmul-92. Psalmul-93. Psalmul-94. Psalmul-95. Psalmul-96. Psalmul-97. Psalmul-98. Psalmul-99. Psalmul-100. Psalmul-101. Psalmul-102. Psalmul-103. Psalmul-104. Psalmul-105. Psalmul-106. Psalmul-107. Psalmul-108. Psalmul-109. Psalmul-110. Psalmul-111. Psalmul-112. Psalmul-113. Psalmul-114. Psalmul-115. Psalmul-116. Psalmul-117. Psalmul-118. Psalmul-119. Psalmul-120. Psalmul-121. Psalmul-122. Psalmul-123. Psalmul-124. Psalmul-125. Psalmul-126. Psalmul-127. Psalmul-128. Psalmul-129. Psalmul-130. Psalmul-131. Psalmul-132. Psalmul-133. Psalmul-134. Psalmul-135. Psalmul-136. Psalmul-137. Psalmul-138. Psalmul-139. Psalmul-140. Psalmul-141. Psalmul-142. Psalmul-143. Psalmul-144. Psalmul-145. Psalmul-146. Psalmul-147. Psalmul-148. Psalmul-149. Psalmul-150.
~❇~

⏩ Psaltirea Maicii Domnului


Psaltirea inchinata Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu si pururea Fecioara Maria


Psalmul-1. Psalmul-2. Psalmul-3. Psalmul-4. Psalmul-5. Psalmul-6. Psalmul-7. Psalmul-8. Psalmul-9. Psalmul-10. Psalmul-11. Psalmul-12. Psalmul-13. Psalmul-14. Psalmul-15. Psalmul-16. Psalmul-17. Psalmul-18. Psalmul-19. Psalmul-20. Psalmul-21Psalmul-22. Psalmul-23. Psalmul-24Psalmul-25. Psalmul-26. Psalmul-27. Psalmul-28. Psalmul-29. Psalmul-30Psalmul-31. Psalmul-32. Psalmul-33. Psalmul-34. Psalmul-35. Psalmul-36. Psalmul-37. Psalmul-38. Psalmul-39. Psalmul-40Psalmul-41. Psalmul-42. Psalmul-43. Psalmul-44. Psalmul-45. Psalmul-46. Psalmul-47 Psalmul-48. Psalmul-49. Psalmul-50. Psalmul-51Psalmul-52. Psalmul-53Psalmul-54. Psalmul-55. Psalmul-56. Psalmul-57. Psalmul-58. Psalmul-59. Psalmul-60. Psalmul-61. Psalmul-62. Psalmul-63. Psalmul-64. Psalmul-65Psalmul-66. Psalmul-67. Psalmul-68. Psalmul-69. Psalmul-70. Psalmul-71Psalmul-72. Psalmul-73. Psalmul-74. Psalmul-75. Psalmul-76. Psalmul-77. Psalmul-78. Psalmul-79. Psalmul-80. Psalmul-81. Psalmul-82. Psalmul-83. Psalmul-84. Psalmul-85. Psalmul-86. Psalmul-87. Psalmul-88. Psalmul-89. Psalmul-90. Psalmul-91. Psalmul-92. Psalmul-93. Psalmul-94. Psalmul-95. Psalmul-96. Psalmul-97. Psalmul-98. Psalmul-99. Psalmul-100. Psalmul-101. Psalmul-102. Psalmul-103. Psalmul-104. Psalmul-105. Psalmul-106. Psalmul-107. Psalmul-108Psalmul-109. Psalmul-110. Psalmul-111. Psalmul-112. Psalmul-113. Psalmul-114. Psalmul-115. Psalmul-116. Psalmul-117. Psalmul-118. Psalmul-119. Psalmul-120. Psalmul-121. Psalmul-122. Psalmul-123Psalmul-124. Psalmul-125. Psalmul-126. Psalmul-127. Psalmul-128. Psalmul-129Psalmul-130. Psalmul-131. Psalmul-132. Psalmul-133. Psalmul-134. Psalmul-135Psalmul-136. Psalmul-137. Psalmul-138. Psalmul-139. Psalmul-140. Psalmul-141. Psalmul-142. Psalmul-143. Psalmul-144. Psalmul-145. Psalmul-146. Psalmul-147. Psalmul-148. Psalmul-149. Psalmul-150.

~❇~

~❇~~†~~❇~

DOAMNE IISUSE HRISTOASE, Fiul Lui DUMNEZEUL, miluiește'mă.

Preasfântă Născătoare de Dumnezeu mântuiește-ne pre noi


    Doamne, iti multumesc pentru noaptea care a trecut, binecuvanteaza si ziua care vine pentru a o petrece in rugaciune, fapte bune si pazeste-ma de orice dusman vazut si nevazut. Amin!


Acesta este lucru cuvenit fiecarui om.
" Teme-te de Dumnezeu si pazeste poruncile Lui " . (Ecclesiastul 12:13.)

~❇~

~❇~~❖~~❇~

~❇~